publiq ontwikkelde displays, dat zijn infoborden met tipsblaadjes waarmee je gericht een bepaalde doelgroep kan bereiken. 

Via een display kan je een selectie uit je cultuur- en vrijetijdsaanbod in de kijker zetten. Het is een handige manier om je doelgroep op de juiste locatie en met de juiste info te bereiken. Je kan bijv. een vliegdisplay met tips uit je familie-aanbod in een school plaatsen of een UiT-display met UiTPAS-tips aan een balie. De selectie van de activiteiten gebeurt aan de hand van een eenvoudige tool op de UiTdatabank.

De vliegdisplay getest en goedgekeurd

De vliegdisplays werden in 2012 in twee pilootgemeenten getest. In alle scholen van Haacht en in twee scholen in Sint-Jans-Molenbeek stond gedurende enkele maanden een vliegdisplay. De displays werden positief geëvalueerd: zo gaf maar liefst één op vijf ouders aan ook effectief te hebben deelgenomen aan een activiteit die werd getipt. Ouders voelden zich ook beter geïnformeerd en scholen waren enthousiast om op deze manier families warm te maken voor cultuur buiten de schoolmuren. Na een tweede proeffase in de gemeente Scherpenheuvel-Zichem in 2014, was de display volledig klaar om aan te bieden aan álle UiTgemeenten.  

Voorbeeld uit de praktijk

Asse is een gemeente met een goed gevulde UiTagenda en een mooi familieaanbod. In het Praktijkvoorbeeld Vliegdisplays in Asse lees je hoe de stad de vliegdisplays inzet om te communiceren over het aanbod voor families met jonge kinderen.

Meer informatie?

publiq organiseert regelmatig groepsaankopen om de prijs van de displays zo laag mogelijk te houden. Voor meer informatie over prijzen, aankoopdata en voor andere vragen, kan je terecht bij partnermedewerker Barbara Lefebure via barbara.lefebure@publiq.be.